Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy

při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec ze dne 27.11.2023

 

Místo konání: kuchyňka v 1. NP nové budovy ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec

Přítomni za Unii rodičů: 

Lenka Mandíková (1.A)

Zuzana Michon (2.A)

Bára Bambulová (2.B)

Markéta Frančíková (3.A)

Martin Pik (3.B – předseda UR)

Veronika Lásková (4.A)

Adam Vlček (4.B)

Jana Petrusková (5.A)

Lucie Richterová (5.B)

Marta Liptáková (6.A)

Magda Tomášková (6.B)

Vladimír Rychlovský (6.C)

Hana Morsteinová (7.B)

Kateřina Procházková (8.A)

Šárka Hasáková (8.B)

Kateřina Myšková (9.A)

 

Přítomna za ZŠ a MŠ Slivenec: Mgr. Petra Chlumská, ředitelka školy

Program schůze:

  1. Schválení programu: Martin Pik, předseda Unie rodičů, zahájil jednání a vyzval k připomínkám k návrhu programu. Program byl schválen.

 

  1. Volba zapisovatele: zapisovatelem byla zvolena L. Richterová

 

  1. Fungování nového školního pavilonu, přístup do pavilonu, bezpečnost dětí:

Předseda UR informoval o zahájení provozu nového školního pavilonu od šk. roku 2023/2024. Pavilon slouží pro výuku 1. a 2. tříd a pro zázemí školní družiny. Příjezd k pavilonu pro vozidla je z ulice U Sportoviště. Vjezd přímo do areálu školy je zakázán (řešeno zákazovou značkou) – přesto někteří rodiče zákaz porušují.

Přístup k pavilonu pro chodce i vozidla byl zřizovatelem od začátku plánován ulicí U Sportoviště. Zřizovatel nepočítal ve svém rozpočtu s vybudováním jiné přístupové varianty pro chodce. Přístup ulicí U Sportoviště by ale navýšil dopravu v dané ulici a snížila by se  bezpečnost dětí, které chodí pěšky. Komplikace by to způsobilo i rodičům, které vyzvedávají děti z různých školních komplexů a obcházejí celý areál.

Na zasedání UR v červnu 2023 byly proto předloženy argumenty, proč je nutné trvat na propojení školních komplexů pro pěší (primárně bezpečnost dětí, dále vyzvedávání děti z různých komplexů, vyzvedávání prarodiči/lidmi s horší pohybovou schopností, aj).

Návrh z červnového zasedání UR: vybudovat zahradní koridor, který povede přes školní zahradu a kolem zahrady školky.

Předseda UR byl po červnovém zasedání UR pověřen v této záležitostí jednáním se zřizovatelem školy.

Po jednání se zřizovatel bylo dohodnuto, že zahradní koridor bude vybudován a to částečně z nákladů zřizovatele – jedná se o náklady na vybudování plotu za cca 270 tis. Kč. Další část nákladů ponese škola. Škola požádala o náklady ve výši 136 860 Kč Unii rodičů (UR náklady odsouhlasila). Zřizovatel dále počítá s investicí ve výši cca 500 tis. Kč na opravu herních prvků na školní zahradě, opravu povrchu školního hřiště a odvodnění za historickou budovou školy.

Přístupový koridor byl na konci listopadu zpřístupněn rodičům k užívání. K rychlému řešení napomohla také říjnová brigáda rodičů.  

Úprava školní zahrady – brigáda rodičů:

V sobotu 7.10. svolala ředitelka školy brigádu, které se zúčastnilo přes 50 rodičů. Díky pomoci rodičů se podařilo během odpoledne školní zahradu prořezat od starých porostů a na zahradě tak vznikl prostor pro novou cestu.

Realizaci cesty následně provedla externí firma.

Škola i Unie rodičů děkuje rodičům za aktivní zapojení do úprav školní zahrady!

 

  1. Požadavky školy, příspěvky z UR:

Ředitelka školy požádala Unii rodičů:

  • o proplacení nákladů ve výši 136 860 Kč spojených s vybudováním zahradní cesty k nové školní budově. Vybudování cesty zajišťovala externí firma.
  • o proplacení nákladů spojených s pronájmem podia vč. osvětlení na školní vánoční jarmark dne 3.12. ve výši 19 000 Kč

Návrh usnesení: Unie rodičů schvaluje náklady ve výši 136 860 Kč na vybudování zahradní cesty a náklady ve výši 19 000 Kč na pronájem podia pro vánoční jarmark.  

Hlasování:      pro: 16,  proti: 0,  zdržel se: 0, usnesení bylo přijato

Další plánované výdaje s finančním přispěním Unie rodičů:

  • příspěvek na organizaci Zahradní slavnosti školy v červnu 2024
  • příspěvek na stojany na kola/koloběžky (stále v řešení, odloženo na jaro 2024, aktuální plán je oprava stojanů u historické budovy a nové stojany u nového pavilonu školy)
  • do června 2024 škola předloží Unii rodičů představu o dalším využití prostředků z UR
  • jako jeden z návrhů je využití prostředků na preventivní programy proti závislostem (týká se více nižších ročníků)

 

  1. Výše členských příspěvků

Na zasedání byla projednána výše členských příspěvků, která činí 300 Kč/žáka. Proběhl návrh navýšit od šk. roku 2024/2025 členský příspěvek na 400 Kč/žáka (hradí jen jeden ze sourozenců). K navrženému bodu se UR vrátí k červnu 2024 a prodiskutuje, co by se za navržené prostředky realizovalo (byla zmíněna úhrada preventivních programů pro žáky – šikana, drogy, závislost na technologiích, zřízení školního sportovního oddílu aj.)

  1. Různé a diskuze

 

  1. Nástavba školního pavilonu

Paní ředitelka informovala UR, že bylo ukončeno odvolací řízení proti vydání stavebního povolení na výstavbu školního pavilonu (pavilon, kde se nachází 6 tříd, kabinety, ZUŠ, šatny) a stavba může začít. V současné době zřizovatel realizuje výběrové řízení na dodavatele stavby. Stavební úpravy omezí chod školy na cca 2 roky.

Předpokládaný harmonogram stavebních úprav:

  • 27. – 31.5.2024 bude vyhlášeno ředitelské volno (příprava stavby)
  • Červen 2024 výuka nebude narušena
  • Červenec -  srpen 2024 zahájení stavby
  • Od září 2024 cca do ledna 2025 bude stavba pokračovat, výuka 4. a 9. tříd bude přizpůsobena stavbě. Výuka 1. – 3. třídy proběhne v novém pavilonu, stavba je jich nedotkne.
  • Stavba poběží cca 2 roky, omezení se bude týkat i škol. r. 2025/2026

 

  1. Vandalismus ve škole

Paní ředitelka informovala, že se v poslední době rozmohlo poškozování školního majetku. Děti opakovaně ničí dveře, zacpávají umyvadla na WC a následně pouští vodu. Škola stále řeší opravy majetku. Na chodbách jsou umístěny kamery, na WC to není možné, hledání viníků je tedy obtížně prokazatelné.

Návrh: vedení školy by mělo o poškozeném majetku informovat všechny rodiče (fotografiemi na EDUpage).

  1. Nebezpečné skupiny na whatsappu

Paní ředitelka informovala, že se v poslední době do whatsappových skupin dětí přidávají neznámé osoby (nová telefonní čísla), které následně do skupin posílají vulgární obrázky a videa.

Návrh: vedení školy bude v této věci informovat všechny rodiče.

  1. SCIO testy ve škole

Paní ředitelka informovala, že v pátých a devátých třídách každoročně probíhají SCIO testy zhodnocující silné a slabé stránky žáků. Testy mohou pomoci žákům s rozhodnutím pro výběr školy.

Návrh: rodiče těchto ročníků budou mít výsledky testů k dispozici do konce února, před zasíláním přihlášek dětí na střední školy (vč. víceletých gymnázií).

 

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy

při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec ze dne 26.6.2023

 

Místo konání: ředitelna ZŠ Slivenec

 
Přítomni za Unii rodičů: 
 
Martin Pik (2.B, předseda UR),
Zuzana Michon (1.A),
Markéta Frančíková (2.A),
Olga Fraitová (3.A),
Jana Petrusková (4.A),
Lucie Richterová (4.B),
Marta Liptáková (5.A),
Kateřina Myšková (8.A),
Milan Černín (1.A, jako host)
 
Přítomna za ZŠ a MŠ Slivenec:  Mgr. Petra Chlumská, ředitelka školy
 
Bod 1)
Nová modulová škola
Nová budova školy (dále jen NB) by měla být zkoulaudována dne 10.8.2023, dále do 23.8. by měl být přestěhován veškerý nábytek (lavice atp).
 
Kdo se bude v NB učit?
Zatím jsou potvrzené první a druhé třídy, celá družina. Vše záleží na dalších aspektech, jako např. dokončení polytechnické učebny.
Paní ředitelka přislíbila zajistit komunikaci na rodiče, až bude jasné, které třídy budou mít zázemí v příslušných budovách.
 
Nové třídy v NB budou vybaveny interaktivními tabulemi a počítači na katedrách. 
 
Přístup: Z ulice Ke Sportovišti.
Nad příjezdovou asfaltovou cestou vedoucí nad fotbalovým stadionem by měl být vybudován chodníček pro pěší (zde není stanoven termín kdy).
Parkoviště u NB pouze pro 5 aut.
Proběhla velmi rozsáhlá diskuze na téma vnitřní přístupové cesty mezi areálem školy a NB.
 
Na schůzi bylo předneseno mnoho argumentů, proč je zásadní trvat na propojení (e.g. rodiče vyzvedávají děti navštěvující každý z komplexů, vyzvedávání prarodiči/lidmi s horší pohybovou schopností, kteří nezvládnou z autobusové zastávky obejít celý areál atp.)
 
Návrh změnit dopravní značení zakazující vjezd ke škole po komunikaci nad fotbalovým hřištěm
 
Výstavba propojovací cesty byla označena za prioritu a byly okamžitě podniknuty kroky k její realizaci. Zástupci tříd se dohodli na vypracování dopisu pro paní starostku s návrhem dalšího postupu.
 
Bod 2)
Stojany na koloběžky
V areálu školy bude přesunut 1 pingpongový stůl, budou v blízké době objednány stojany hrazené z prostředků UR a následně je s panem školníkem domluvena jejich instalace.
K NB je plánována též instalace odkladných stojanů, nicméně realizace bude provedena až v průběhu fungování NB.
 
Bod 3)
Prodiskutování brzké realizace zpevnění povrchu pod nynějšími stojany na kola, bude vydlážděno. 
 
Bod 4)
Nákup Switche financovaného z příspěvku UR proběhl.
 
Bod 5)
Odsouhlasen příspěvek z UR ve výši 15 000 Kč na aktivity spojené s organizací sportovního dne konaného dne 26.6.2023.
Souhlasili všichní přítomní.
 
Bod 6)
Představení nových pomůcek nakoupených školou pro výuku IT.
 
 

 

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy

při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec ze dne 24.11.2022

Místo konání: ředitelna ZŠ Slivenec

Přítomni za Unii rodičů: p. Michon (1.A), Markéta Frančíková (2.A), Martin Pik (2.B – předseda UR), p. Lásková (3.A), Jana Petrusková (4.A), Lucie Richterová (4.B), Marta Liptáková (5.A), Karolína Emmerová (6.A), Hana Morsteinová (6.B), Tereza Špirochová (7.A), Lucie Ježková (8.A), Petra Virtová (9 tř.).

Přítomna za ZŠ a MŠ Slivenec:  Mgr. Petra Chlumská, ředitelka školy

Martin Pik, předseda Unie rodičů, zahájil jednání a informoval členy o zůstatku na bankovním účtu Unie rodičů, který činí 290 205,11,-Kč.

  • Stojany na koloběžky: investice do stojanů na koloběžky neproběhla, jelikož škola nemůže od Unie rodičů přijmout investiční příspěvek. 

Mgr. Petra Chlumská, ředitelka školy, seznámila Unii rodičů s aktuální situací ve škole:

  • škola přijímá žádosti od rodičů žáků na finanční podporu školkovného, stravného, školy v přírodě, školní družiny atd. Finanční podpora je schválena Zastupitelstvem HMP a je určena pražským domácnostem ohroženým inflací. Podrobnosti na webových stránkách školy.
  • Není vybráno místo pro stojany na koloběžky z důvodů pokračujících jednání se zřizovatelem školy, kterému pozemky patří. Ze vzniklé debaty vyplynulo, že nejlepším řešením je oprava stávajícího prostoru pro kola. Jednalo by se o komplexní opravu (vč. zastřešení, podloží, výměny stojanů atd.), nutné řešit se zřizovatelem.
  • Proces výstavby kontejnerové školy pokračuje, aktuálně zřizovatel vyřizuje potřebná povolení nutná k vydání stavebního povolení. Předpoklad užívání stavby: nejpozději od školního roku 2023/2024 (sděleno na zasedání Školské rady 9.11.2022)

Paní ředitelka školy požádala Unii rodičů o proplacení nákladů na následující pomůcky a aktivity:

  • Náklady spojené na zapůjčením podia, osvětlením a ozvučením pro divadelní vystoupení žáků ZŠ Slivenec dne 27.11.2022 ve výši 20 000 Kč
  • Náklady spojené se zakoupením síťového prvku „switch“ pro 50 vstupů ve výši 20 000 Kč
  • Náklady spojené s nákupem antivirového programu ESET pro cca 20 zařízení na 3 roky ve výši 50 000 Kč. Unie rodičů si před samotným proplacením nákladů vyžádala podrobnou nabídku.
  • Náklady spojené s pořízením hry Interaktivní Hřiště (www.ihřiště.cz) ve výši 80 000 Kč

Proběhla diskuze nad přeloženými nabídkami.

Návrh usnesení:Unie rodičů schvaluje proplacení faktury na náklady spojené se zapůjčením pódia (20 000 Kč), schvaluje proplacení nákladů na switch (20 000 Kč), schvaluje s podmínkou pořízení antivirového programu ESET na 3 roky (50 000 Kč) a zamítá nabídku na nákup Interaktivního hřiště (80 000 Kč). 

Hlasování:      Pro: 11            Proti: 0            Zdržel se: 0

Usnesení bylo přijato

Předseda Unie rodičů ukončil jednání.

 

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy

při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec ze dne 18. 10. 2021

Místo konání: zasedací místnost úřadu Městské části Praha  - Slivenec

Přítomni za Unii rodičů: Markéta Frančíková (1.A), Martin Pik (1.B – předseda UR), Olga Fraitová (2.A), Jana Petrusková (3.A), Lucie Richterová (3.B), Marta Liptáková (4.A), Magda Tomášková (4.B), Jan Maděra (4.C), Karolína Emmerová (5.A), Hana Morsteinová (5.B), Tereza Špirochová (6.A), Šárka Hasáková (6.B), Kateřina Myšková (7.A), Jaroslava Kmeťová (7.B), Andrea Portová (9.A) a dále rodiče Lucie Ježková, Kateřina Ostrejská, Jakub Štefan, Jana Smolíková, Pavel Pekárek.

Přítomna za obec: RNDr. Jana Plamínková, starostka

Přítomny za ZŠ a MŠ Slivenec:  Mgr. Petra Chlumská, ředitelka školy, Mgr. Veronika Nespěšná, statutární zástupce školy

Téma jednání: Plánované stavební úpravy související s nástavbou pavilonů ZŠ a MŠ Slivenec

Martin Pik, předseda Unie rodičů, zahájil jednání a vysvětlil důvody, které vedly ke svolání společné schůzky paní starostky, zástupců ZŠ a MŠ Slivenec a členů Unie rodičů a přátel školy. Na zahájení školního roku 2021/2022 bylo rodičům sděleno, že škola v červnu 2022 bude škola zkrácena o 2-3 týdny z důvodu zahájení stavebních úprav školy. Při schůzce Unie rodičů dne 6. 9. 2021, které se účastnila paní ředitelka Chlumská, se členové Unie dozvěděli od vedení školy, že plánované stavební úpravy školy ovlivní chod školy také na podzim roku 2022 a na podzim 2023. Paní ředitelka Unii rodičů neupřesnila, jakým způsobem bude během stavebních organizovaná výuka těch tříd, které budou omezeny ve výuce. Z tohoto důvodu se členové Unie rodičů rozhodli oslovit zřizovatele školy.

Paní starostka detailně seznámila přítomné se vzniklou situací. S nedostatečnou kapacitou tříd se škola potýká dlouhodobě, připravovaný projekt nástavby školy dvou pavilonů začal za vedení paní ředitelky Rosové. Zřizovatel školy získal na projekt stavební povolení, proti kterému se jedni ze sousedů odvolali. Odvolací řízení proti vydání stavebního povolení stále běží. Vzhledem k dlouhým odvolacím lhůtám, možnému napadení rozhodnutí o vydání stavebního povolení u soudu a následnému výběrovému řízení na dodavatele stavby, není možné přesně určit, kdy bude stavba zahájena. Obec si je také vědoma, že stavby se v současné době často protahují a není tedy možné s jistotou říci, jak dlouho by samotná stavba trvala.

Z tohoto důvodu se obec rozhodla vyřešit vzniklou situaci výstavbou tzv. „kontejnerové  školy“ pro 4-6 tříd v zadní části zahrady (vedeno jako „dočasná stavba“). Pokud by se kontejnerová škola a prostory v ní ukázaly pro školu jako vyhovující, výhledově může stavbu  využívat školní družina, Základní umělecká škola aj.

Obec bude nadále pokračovat v procesu získávání stavebního povolení pro nástavbu školy.

Paní starostka dále uvedla, že nejsou doposud dokončeny práce související s opravou fasády během letošních letních prázdnin. Stavební firma práce nedokončila. Obec slíbila dokončení prací v průběhu jarních měsíců r. 2022.

Závěry z jednání:

  • v červnu 2022 poběží výuka na ZŠ v běžném režimu, bez omezení.
  • plánovaný termín dokončení kontejnerové školy: do konce roku 2022
  • termín dokončení oprav fasády školy: jaro 2022
  • o výše uvedených závěrech budou zástupci Unie rodičů informovat ve svých kmenových třídách

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy

při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec ze dne 21.9. 2021

 

 

Místo: Restaurace U Bůčka, Slivenec

- Doplnění kontaktů na zástupce UR z jednotlivých tříd

- Výsledky voleb do Školské rady

Zvoleni: p. Ježková, p. Richterová, p. Maděra, p. Kohout

- Stavební povolení na školu bylo již vydáno

- Návrhy na umístění dětí v době stavebních prací, rodiče požadují výuku do 24/6/2022

- Škola na Chaplinově náměstí je schopná přijmout celou příští 1.třídu

Zjistit možnost získání kontejnerů vhodných jako učebny oslovení hasičů v Lochkově na možnost využití prostorů Sauny a haly?

 

- Příští schůzka UR bude s paní starostkou na obecním úřadě 18/10/2021

- Zvolen nový předseda Unie rodičů -pan Martin Pik z 1.B. ( v nepřítomnosti)

- zástupce a pokladník H Morsteinová

 

Náplň činnosti:

- organizace schůzek UR ( obvykle po třídních schůzkách) o zápis ze schůzek umístit na web UR https://unierodicu.webnode.cz/

- aktualizace webu

- případné vyjednávání se zřizovatelem a školou

- příspěvky tříd na UR - pokud si třídy neuloží samy, vkládat na transparentní účet u Fio banky, Číslo účtu: 2300212565 / 2010 – nebo předání pokladníkovi

- grantové žádosti a vyúčtování ( obvykle zahradní slavnost), případně další akce

- zápis z UR bude uložen na webu Unie rodičů , info posílat rodičům na EDUPAGE

 

 

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec

Datum:   9. 9. 2021

Místo:  ředitelna ZŠ a MŠ Slivenec, ul. Ke Smíchovu, Slivenec

Účastni:   Karolína Emmerová, Tereza Špirochová, Šárka Hasáková, Marta Liptáková, Martina Puchmelterová ,  Hana Morsteinová,  Jana Petrusková, Lucie Ježková, Andrea Portová, Petra Miterová

Host:  Mgr. Petra Chlumská, ředitelka ZŠ a MŠ Slivenec

Témata jednání:

  • Výsledky průzkumu Mapa školy
    • S pedagogickým vedením a výukou spokojenost, nespokojenost se stavem sociálních zařízení apod. – bylo rekonstruováno
  • Testy
    • Škola používá PCR testy
    • Podle nynějších záměrů MŠMT testování končí
    • Není potřeba ani na školu v přírodě
    • Testy na plavání – dořeší se s bazénem na Barrandově, děti letos budou plavat ve větším počtu – náhrada za zmeškané plavání v době lockdownu
  • Edupage
    • Přístup samostatně pro děti – je potřeba nahlásit p. zástupkyni email dítěte, zřídí mu pak samostatný přístup do Edupage
  • ISIC karta
    • Je možné ji využívat i v jídelně, pro vstup do školy a jiná spojení – k tomu je nutné jiné nastavení a vybavení, než má nyní – Unie rodičů přispěje ZŠ na zařízení tohoto nastavení – ISIC karta poté půjde využívat namísto čipu
    • Zástupce ZŠ sepíše, co vše děti s ISIC kartou mohou, jaké mají výhody, aby se tato informace dostala ke všem rodičům
  • Jídelna – nová hospodářka jídelny p. Kleindienstová (?)
  • Ředitelská volna atd.
    • Bude ředitelské volno od 27.6., vysvědčení 24.6.
    • V řešení způsob výuky v době rekonstrukce školy – UR vyvolá jednání s úřadem MČ
    • Návrh ze strany UR ( pokud bude škola v rekonstrukci již 13-24/6/2022), aby probíhal alternativní program pro třídy, na který UR přispěje ( např. tématické vycházky s odborníky..) , nechceme mít zavřenou školu.
    • Pokud bude vydáno stavební povolení a škola bude v září – listopad 2022 v rekonstrukci, nepodporujeme rotační výuku, hledání alternativ ( pronájem kontejnerů, jiné umístění dětí?)
  • Aktivity školy směřující k zdárnému znovuzapojení dětí do běhu školy – třídnické hodiny pravidelně v rozvrhu
  • Nastavení UR
    •  UR může přispět na školní aktivity – pomůcky, vybavení, na rok 2021/2022 odhlasován příspěvek na propojení elektronických systémů (asi 10 000 Kč)
    • Příspěvek zůstává ve stejné výši, 300 Kč na nejstarší dítě z rodiny ve škole
    • Bude nový předseda UR, návrh p. Špirochová, mohou se přidat další, noví členové z nižších ročníků budou osloveni
    • Aktualizace webu UR  na stránkách školy – zajistí P. Miterová
    • https://unierodicu.webnode.cz/
    • UR není zřízena k přispívání jednotlivým rodinám z pravidelného příspěvku rodičů – ten je určen na pomoc škole s financováním aktivit, které sama nemůže zajistit a které slouží širokému počtu žáků- např. pomůcky, vybavení tělocvičny či jídelny, tablety, školení pedagogů, programy pro děti apod.
    • Lze prostřednictvím účtu UR vybrat částku jen na tento účel, případně jako sponzorský dar škole, nebo sbírku školy na tento účel
    • UR může věnovat po odsouhlasení členy určitou částku škole pro tento účel, škola rozhodne o příjemci a další distribuci prostředků – určeno pouze na platby prostřednictvím školy – pomůcky, pracovní sešity, školy v přírodě apod.
    • Vybrané příspěvky za jednotlivé třídy posílat s poznámkou o jaký ročník se jedná, na transparentní účet UR – do poznámky napsat 6.B apod.

Číslo účtu: 2300212565 / 2010

https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2300212565

  •  

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec

Datum:   9. 3. 2020

Místo:  ředitelna ZŠ a MŠ Slivenec, ul. Ke Smíchovu, Slivenec

Účastni:   Karolína Emmerová, Tereza Špirochová, Šárka Hasáková, Marta Liptáková, Martina Puchmelterová ,  Hana Morsteinová, Kateřina Myšková, Jana Petrusková, Martina Horáčková, Petra Virtová, Lucie Richterová, Petra Miterová

Host:  Mgr. Petra Chlumská, ředitelka ZŠ a MŠ Slivenec, Mgr. Daniela Štolová, výchovný poradce ZŠ a MŠ Slivenec

Témata jednání:

  • Prevence šikany a nevhodného chování
    • Škola má programy pro 1. i 2. stupeň.  Jsou realizovány ve spolupráci s psychology a psychoterapeuty ze společnosti Život bez závislostí
    • Další aktivity jsou přímo součástí výuky
    • Aktivní jsou třídní učitelé, celkově velká angažovanost v prevenci
    • Momentálně není žádný případ v řešení
  • Kyberšikana
    • Děti 2. Stupně – film V síti. Uvažuje se i o návštěvě filmu 6.-tých tříd, po souhlasu rodičů
    • Zájem i o programy kyberšikany pro děti mladší a na prvním stupni
    • Existují programy pro děti i dospělé – o útocích na soc. sítích, napadeních mobilních zařízení apod. – lze udělat přednášku zajišťovanou Policií ČR – možnosti zjistí P. Virtová (nemusí být jen kyberšikana, ale i jiné způsoby obrany před nežádoucími jevy
    • Školení pro dospělé – děti a rodiče – Internet s rozumem – ve spolupráci s p. Richterovou se domluví p. uč. Štolová na termínu
    • Nenech to být – aplikace a la „Linka důvěry“ – škola prověří využití
  • Další preventivní programy
    •  VZP má program na prevenci úrazů, dopravních nehod způsobených nevhodným chováním dětí apod. – škola zjistí možný termín a zapojila by se
    • Kvalifikovaný preventista p. uč. Kozohorský převezme agendu prevence
    • Před školou zejména ráno obtížná dopravní situace
      • Škola zjistí výsledky dotazníkového šetření Bezpečná cesta do školy v loňském roce
      • UR – Petra Miterová – připraví draft dopisu pro rodiče a pošle k připomínkám ostatním členům, poté na potvrzení na Úřad MČ (do 20.3.) – žádost o vhodné chování i úpravu dopravního režimu u školy, zjištění situace s kamerou před školou, zvýšení kapacity autobusu před začátkem vyučování atd.
      • Možná výstavba chodníku koridorem kolem školy a Domova pro seniory – zadem kolem školní zahrady – propojení školy, tělocvičny a hřiště bez nutnosti průchodu obcí – škola projeví zájem na MČ o výstavbu
    • Literatura k problematice kyberzávislostí atd.
      • Daniel Dočekal - Dítě v síti, rok vydania 2019
      • Slávka Kubíková - Krotitelia dispejov, rok vydania 2019
      • Gary Chapman, Arlene Pellicane - Vztahy v digitáním světě, rok vydania 2016

 

  • Mapa školy
    • UR proplatí ZŠ a MŠ Slivenec náklady spojené s výzkumem Mapa školy – všechny hlasy pro
    • ZŠ uspořádá prezentaci výsledků a z nich plynoucích možných řešení pro rodiče – ideálně koncem dubna
  • Akademie na konci školního roku
    • Termín 15.6.
    • Spojení programu tříd a programu UR
    • Časový program bude upraven ve spolupráci se školou, předběžně od 16:00 – 17:00 hodin
    • Letáček zajistí Martina Puchmelterová
    • Program – členové zašlou návrhy stanovišť P. Miterové
    • Bude ještě jedna schůzka nad organizací
  • Další akce školy
    • 27.3. – Noc s Andersenem
    • 16. – 17.4. Den Země
    • 23.4. – Ukliďme Slivenec a Holyni
    • 18.6. – školní ples
  • Vysvědčení a konec školního roku
    • Školní rok bude ukončen 26.6.
    • O vysvědčení se jedná, škola požádá o výjimku MŠMT a bude informovat ihned po obdržení výsledku
  • Koronavirus
    • Děti poučeny o preventivním chování
    • Momentálně 2 děti v karanténě po návratu z Itálie
    • Dezinfekce na záchodech není – není ani k sehnání
    • Další vývoj dle situace
  • Třídy, provoz školy
    • Kapacita školy přestává stačit
    • ZUŠ zatím zůstává
    • UR svolá schůzku se zřizovatelem, příští rok už bude situace kritická
    • Do prvních tříd podle informací spadá 65 dětí, bez loňských odkladů
    • Spojí se 6.A a 6.B. – od příštího šk. Roku
    • Rodiče by rádi prostor pro čekání na děti z družiny – altánek ze zhrady před školu?
    • ISIC karty – škola zašle možnost pořízení ISIC karet namísto čipů pro všechny děti

 

 

 

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec

Datum:   10. 10. 2018

Místo:  ředitelna ZŠ a MŠ Slivenec, ul. Ke Smíchovu, Slivenec

Účastni:  p. Karolína Emmerová, p. Martina Horáčková, p. Tereza Špirochová, p. Šárka Hasáková, p. Michal Keřka, p. Marta Liptáková, p. Kristina Reitmeier, p. Jaroslava Kmeťová, p. Lucie Matulová,  p. Petra Miterová.

Host:  Mgr. Ivana Rosová, ředitelka ZŠ a MŠ Slivenec

Témata jednání:

  • Výběr poplatků – 300 Kč na starší dítě v rodině, postupně se vybírá ve všech třídách, někde již vybráno
    • Prominutí poplatku ze sociálních důvodů –  odhlasováno
  • Na účtě nyní cca 107 000 Kč, očekává se příjem 70 tis Kč z letošních poplatků
  • Investice z vybraných financí – rostliny a práce u zahradního atria – venkovní učebna – 40 000 Kč
    • Aby se rodiče mohli seznámit s podobou učebny, pošle p. ředitelka fotky, které budou přílohou zápisu rozeslaného ve třídách
    • Další investice budou navrženy ze strany školy po konzultaci s pedagogy do konce října
    • Možnou investicí vybavení knihovniček na 1. i 2. Stupni – seznam knih bude zaslán ze strany školy do konce října – děti si mohou zapůjčovat tituly pro ně atraktivní
    • Dalším z návrhů koberec – posouzeno bude podle počtu tříd, pokud by byl potřeba alespoň do poloviny z nich
  • Akce
    • Vánoční dílny a rozsvěcení stromu – první adventní neděli 2.12.
      • UR zajistí jedno stanoviště
      • UR zajistí podium, zvuk, světlo
    • Besídky – rozdělené minimálně na tři skupiny – 2 skupiny na prvním stupni, 1 na druhém, termíny 17., 18. a 19.12.
      • Možnost postupných začátků pro různé ročníky (např. 17:00 pro 1. Třídy, poté 18:00 pro další ročníky apod.).
    • P. uč. Matulová zašle seznam akcí školy, se kterým budou seznámeni všichni rodiče, aby měli možnost si zorganizovat program s předstihem
  • Výuka matematiky – momentální situace s vývojem Hejného metody ve vyšších ročnících

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec

Datum:   4. 5. 2016

Místo:  ZŠ Slivenec, ředitelna školy

Účastni: p. ředitelka Ivana Rosová  jako host, p. Mojmír Böhm, p. Radka Fišerová, p. Olga Nováková, p. Karolína Emmerová,  p. Michal Keřka, p. Petra Miterová.

Témata jednání:

  • Informace o výsledku zápisu do UR – zapsáno bez průtahů
  • Návrh výtvarné soutěže pořádané společně Unií rodičů, kavárnou Selanka a ZŠ Slivenec
    • Žáci vytvoří v hodinách výtvarné výchovy díla na téma co si představují pod pojmem „selanka“
    • Není daná účast všech tříd, závisí na časových možnostech pedagogů
    • Díla formát A3 nebo objekty
    • Uzávěrka 24.5.
    • Porota, v níž bude zástupce školy (paní ředitelka), Unie rodičů (p. Emmerová), Selanky se 25.5. sejde v 17:00 v aule a  vybere finálová díla – vystavena v Selance od 27.5. (Selanka má 9 rámů A2, možné tedy vybrat 18 děl). Z těch budou zvolena vítězná díla, do 9.6. bude v Selance umístěn hlasovací box. Poté bude slavnostní vyhlášení (termín domluvit se Selankou – Petra Miterová)
    • Všichni finalisté obdrží jako cenu výtvarné potřeby
    • První tři místa budou oceněna poukazem na konzumaci do Selanky
    • Škola obdrží od Unie rodičů výtvarné potřeby v hodnotě 10 tis korun na základě sponzorského daru – seznam potřebných věcí zaslán P. Miterové
  • Granty
    • Pro rok 2016 obdržela Unie rodičů od Obecního úřadu 3 granty v celkové hodnotě 10 tis Kč
      • Výtvarné dílny masopust – ve spolupráci ŠD
      • Dýňování – ve spolupráci ŠD
      • Literární dílny – diskuse s autory knih (spisovatelé, ilustrátoři…) – návrhy možných osobností k diskusím se žáky zasílat P. Miterové
      •  Možnost žádostí o další granty do 31.5. 2016 – členové Unie rodičů požádáni o návrhy, které mají vztah ke kultuře nebo přírodě Slivence do 20.5. – zaslat P. Miterové (miterova@centrum.cz)
        • Návrh p. ředitelky Slivenecký mramor – projekt k historii a významu sliveneckého mramoru, který je mimo jiné v základech Národního divadla – pozvedne povědomí o jeho důležitosti – nutné dopracovat formu – návrhy do 20.5. P. Miterové (miterova@centrum.cz)
  • Zahradní slavnost
    • Škola včetně školky spolu s Unií rodičů uspořádá 23.6. od 17.00 zahradní slavnost
    • Škola zajistí program, vystoupí p. učitelka Helen s kapelou, 3. A 6. Třída s muzikálem, děti z mateřské školky - předškoláci
    • Unie rodičů zajistí 5 stanovišť s programem – návrhy na stanoviště poslat do 20.5. P. Miterové (miterova@centrum.cz)
    • Oslovit Selanku ohledně občerstvení – P. Miterová
  • Družina
    •  Obavy rodičů, že příští rok nebude dost míst v družině – paní ředitelka vysvětlila systém žádostí o družinu (musí se žádat rok předem o navýšení kapacity), v případě nedostatku míst bude zřízen Klubík
    • S fungováním družiny vyjádřili zástupci rodičů spokojenost
  • Kroužky
    • Rodiče by uvítali seznam kroužků ještě před koncem školního roku, aby bylo možné naplánovat další aktivity
    • Škola přislíbila, že se pokusí vyvěsit alespoň ty aktivity, které budou pokračovat z letošního roku – ostatní nutné dořešit organizačně
  • Projekt Edison
    • Studenti ze zahraničí seznamují žáky se zeměmi, odkud pocházejí
    • Veškerá komunikace v AJ
    • Koná se 16. – 20.5.
    • Ubytování studentů v rodinách žáků
  • Tablety
    •  Používány s vyšší četností
    • Pedagogové proškoleni
    • Dotaz na placené aplikace, které slíbila UR uhradit – paní ředitelka prověří s p. zástupkyní Šimáčkovou, taktéž ji bude kontaktovat P. Miterová
  • Návrh na zahajovací slavnost na začátku školního roku – možné zahrnout do žádostí o grant

 

 

Zápis

z valné hromady

Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec z.s.

 

se sídlem Ke Smíchovu 1146/16, Praha 5 Slivenec, 154 00, IČ 227 58 283

 

Místo konání: Restaurace Na Rozcestí, K Lochkovu 377/22, 154 00 Praha 5 Slivenec

Datum konání: 19.11. 2015

Přítomni:  

Petra Vrbová

Hana Morsteinová

Michal Keřka

Karolína Emmerová

Lucie Ježková

Mojmír Böhm

Olga Nováková

Radka Fišerová

Petra Miterová

Listina s podpisy účastníků je přílohou I. tohoto zápisu.

 

 

  1. Program valné hromady
  1. Zahájení, volba orgánů valné hromady,
  2. Změna stanov
  3. Odstoupení stávajících členů Rady
  4. Volba nových členů Rady
  5. Volba předsedy spolku
  6. Volba kontrolora
  7. Zřízení pobočného spolku
  8. Různé
  9. Závěr

II. Průběh jednotlivých bodů jednání valné hromady

  1. Zahájení a volba orgánů valné hromady

Jednání valné hromady zahájila v 18:00  hod předsedkyně spolku Petra Miterová.

Po kontrole listiny přítomných, která je přílohou č. 1 tohoto zápisu, Petra Miterová konstatovala, že Valná hromada je schopná usnášení

Poté bylo přistoupeno k volbě orgánů valné hromady.  Petra Miterová navrhla, aby skrutátorem valné hromady byl zvolen Michal Keřka a zapisovatelkou Lucie Ježková. K tomuto návrhu nebyly vzneseny žádné připomínky, protinávrhy, změny ani protesty, a proto bylo přistoupeno k hlasování.

Pro: 100 % hlasů Proti: 0% hlasů Zdrželo se: 0% hlasů

Valná hromada zvolila  skrutátorem valné hromady byl zvolen Michal Keřka a zapisovatelkou Lucii Ježkovou.

  1. Změna stanov

Následovně předsedkyně spolku Petra Miterová přednesla návrh na změnu stanov ve smyslu vyplývajícím z ustanoveních občanského zákoníku. Se zněním stanov byli písemně seznámeni všichni členové valné hromady předem.

 Poté bylo přistoupeno k hlasování.

Pro: 100% hlasů Proti: 0% hlasů Zdrželo se: 0% hlasů

Provedeným hlasování valná hromada schválila jednomyslně změnu stanov spolku.

  1. Odstoupení stávajících členů Rady

Petra Miterová informovala seznámila přítomné s rezignačním dopisem členky Rady spolku Šárky Nejedlé. Na své funkce se rezignovaly taktéž Hana Morsteinová a Olga Nováková.

  1. Volba nových členků Rady spolku

Petra Miterová navrhla za nové členy Rady dle části VII stanov  spolku Michala Keřku a Mojmíra Böhma. Karolína Emmerová navrhla za členku Rady spolku Petru Miterovou.

 K návrhům nebyly vzneseny žádné připomínky, protinávrhy, změny ani protesty, a proto bylo přistoupeno k hlasování.

Pro: 100% hlasů Proti: 0% hlasů Zdrželo se: 0% hlasů

Valná hromada jednomyslně schválila členy Rady Michala Keřku, Mojmíra Böhma a Petru Miterovou.

  1. Volba předsedy spolku

Rada dle části VIII stanov  spolku zvolila předsedu spolku. Michal Keřka navrhl za předsedu spolku Petru Miterovou.

 K návrhu nebyly vzneseny žádné připomínky, protinávrhy, změny ani protesty, a proto bylo přistoupeno k hlasování.

Pro: 100% hlasů Proti: 0% hlasů Zdrželo se: 0% hlasů

Rada zvolila předsedkyní spolku Petru Miterovou.

  1. Volba kontrolora

Petra Miterová navrhla  podle části XI. stanov spolku za kontrolora spolku Hanu Morsteinovou.

 K návrhu nebyly vzneseny žádné připomínky, protinávrhy, změny ani protesty, a proto bylo přistoupeno k hlasování.

Pro: 100% hlasů Proti: 0% hlasů Zdrželo se: 0% hlasů

Valná hromada jednomyslně schválila kontrolorkou Hanu Morsteinovou.

  1. Zřízení pobočného spolku

Lucie Ježková navrhla zřízení pobočného spolku pro oblast předškolního vzdělávání při ZŠ a MŠ Slivenec s názvem Unie rodičů a přátel školy při MŠ Praha 5 Slivenec p.s. dle části X. stanov spolku, s odkladnou podmínkou souhlasu nadpoloviční většiny rodičů zapojených do předškolního vzdělávání v  MŠ Slivenec.

Pro: 100% hlasů Proti: 0% hlasů Zdrželo se: 0% hlasů

Valná hromada jednomyslně schválila zřízení pobočného spolku pro oblast předškolního vzdělávání dle části X. stanov spolku, s odkladnou podmínkou souhlasu nadpoloviční většiny rodičů zapojených do předškolního vzdělávání v MŠ Slivenec.

  1. Různé

Michal Keřka zmínil návrh paní učitelky Chlumské na pořízení offline aplikací pro práci s tablety – učitelé mají možnost dát své návrhy na nákup offline aplikací do konce ledna (31.1. 2016), spolek na další valné hromadě bude jednat o jejich zakoupení. S jejich instalací lze pomoci v rámci spolku Unie rodičů. Petra Miterová seznámí s touto možností vedení školy do 10.12. 2015.

Přítomní členové valné hromady komentovali zaslaný návrh koncepce ICT vybavení školy – neobsahuje informace o potřebných parametrech vybavení. Na žádost o doplnění údajů nebylo vedením školy zatím reagováno. Valná hromada Unie rodičů není takto schopna posoudit možnost zakoupení adekvátního vybavení. Petra Miterová znovu požádá o doplnění informací – do 10.12. 2015.

Petra Vrbová nabídla svou pomoc při nákupech pomůcek či vybavení jakéhokoliv druhu – má s tímto značné profesní zkušenosti, což může umožnit dosáhnout úspor. Při nákupu jakéhokoliv vybavení financovaného z prostředků spolku ji Unie rodičů požádá o spolupráci.

Olga Nováková a Lucie Ježková zmínily oživení fungování žákovského parlamentu. Unie rodičů, jako zastánce komunitní školy, má velký zájem na pravidelném (1x měsíčně) a otevřeném fungování této platformy pro učení dětí komunikaci, argumentaci a jednání. S tímto svým názorem seznámí prostřednictvím zápisu i vedení školy – do 10.12. 2015.

Petra Miterová seznámila přítomné s časovým harmonogramem konání Adventních dílen, který obdržela od vedení školy a požádala o spolupráci – domluveno s Olgou Novákovou a Karolínou Emmerovou.

Hana Morsteinová upozornila na to, že odkaz na spolek Unie rodičů se nenachází na novém webu školy. Petra Miterová upozorní na totéž vedení školy se žádostí o nápravu – neprodleně.

Zúčastnění  poukázali na omezenou funkčnost nových stránek webu – úkoly jsou stále vkládány ve starých stránkách. Na webových stránkách také nefunguje možnost vkládání příspěvků žáků dle bodu 6.2.1. školního řádu. Petra Miterová upozorní prostřednictvím zápisu na tuto skutečnost vedení školy a požádá o nápravu. Unie rodičů se shoduje na důležitosti fungování administrované platformy, kde mohou děti veřejně formulovat své názory, je to jeden ze znaků demokratické a komunitní školy.

Hana Morsteinová seznámila přítomné se stavem výběru příspěvků – potřeba dořešení tříd s dosud nevybranými příspěvky – M. Böhm zajistí výběr ve 4.B, Petra Miterová se dohodne se zástupci o 9. třídě a o 7. třídě – do třídních schůzek 24.11. Příspěvky 2.B i 1.A už vybrány.

Petra Miterová upozornila na špatný zápis ředitelky školy v obchodním rejstříku, vedení školy bude vyrozuměno – do 10.12. 2015.

Lucie Ježková přednesla návrh diskutovaný v rámci Školské rady na zřízení hodiny volitelného cizího jazyka pro všechny třídy, na který by přispívala městská část. Všichni přítomní vyjádřili podporu tomuto návrhu. Lucie Ježková bude podporu Unie rodičů tlumočit na dalším zasedání Školské rady.

Přítomní členové valné hromady vyjádřili údiv nad místem postavení podia při rozsvěcení stromu, které zajišťuje Unie rodičů. Ačkoliv v rámci Unie rodičů i Školské rady bylo navrhováno jiné místo, podium bylo umístěno stejně jako loni. Příští rok by Unie rodičů měla zájem na větším komunitním propojení akce i s aktivitami obce a možností lepšího pohodlí pro rodiče i všechny zúčastněné.

  1. Závěr

Závěrem předsedkyně spolku konstatovala, že valná hromada beze zbytku vyčerpala svůj program, poděkovala přítomným účast na jednání valné hromady a toto jednání ukončila.

V Praze, 19.11. 2015

 

Zapsala: Lucie Ježková                                             Skrutátor: Michal Keřka

 

 

 

Zápis z jednání Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec

Datum:   14.10. 2015

Místo:  ZŠ Slivenec, ředitelna školy

Účastni: p. ředitelka Ivana Rosová, p. Lucie Ježková, p. Jaroslava Kmeťová, p. Mojmír Böhm, p. Martina Horáčková, p. Hana Morsteinová, p. Radka Fišerová, p. Olga Nováková, p. Karolína Emmerová, p. Hana Pucherová, p. Michal Keřka, p. Petra Miterová.

Body jednání:

  • Návrh:  Upravit stanovy, které je třeba sladit  s novými zákonnými předpisy – všichni zúčastnění hlasovali pro
  • Návrh: Zahrnout do upravených stanov odstavec umožňující zřídit pobočný spolek – všichni hlasovali pro
  • Návrh: stanovy, které připravuje Mgr. L. Ježková, bude zaslán všem zástupcům tříd k připomínkám emailem do 27.10., připomínky členů valné hromady, zaslané do pěti pracovních dní, budou vyhodnoceny a zapracovány do finální verze – všichni hlasovali pro
  • Stanovy budou přijaty valnou hromadou, která bude svolána zhruba v polovině listopadu
  • Angličtina 6. Třída – třída si platí konverzaci s rodilým mluvčím, peníze jsou zasílány na účet Unie rodičů, odkud budou rodilému mluvčímu vyplaceny – všichni informováni, souhlasí

 

Body diskuse:

  • Příspěvky: se všemi třídami dohodnut mechanismus výběru s výjimkou 2.A, která odmítá platit, raději přispívá na věci uvnitř třídy
    • Příspěvky dobrovolné, nelze vymáhat
    • Paní ředitelka promluví s třídní učitelkou, příští třídní schůzky s rodiči se zúčastní zástupce Unie rodičů, Petra Miterová
  • Využívání tabletů
    • Využívají zatím 4. třídy, dále třídy druhého stupně pro výuku jazyků – cca používá 5 vyučujících
    • Překážky využití
      •  nedostatečné pokrytí školy internetem – řeší se. Ve škole byla instalována BTS základnová stanice T-Mobile, možnost využití – prověří paní ředitelka, popřípadě zajistí alternativní řešení a informuje pani Miterovou do 15.11.2015 o způsobu řešení jeho časovém harmonogramu.
      • Učitelé proškoleni v srpnu, musí se s tablety více seznámit
    • Zájem o větší rozšíření využití, možnost offline aplikací – paní ředitelka bude informovat o této možnosti učitele
  • IT vybavení školy – zastaralé, staré notebooky i verze operačních systémů
    • Paní ředitelka spolu s IT technikem sestaví plán, které vybavení je již v kritickém stavu a je ho nutné obnovit  -  dle priorit a posloupnosti jednotlivých kroků, včetně cenové náročnosti – zašle Unii rodičů do konce října
    •  Unie rodičů na svém příštím zasedání projedná možnost podpory části plánu - listopad
    • Plán bude vyvěšen na webu školy i Unie rodičů s výzvou k pomoci
  • Rozsvěcení vánočního stromu, adventní dílny
    • Koordinuje p. uč. Brožová
    • První adventní neděli, 29.11.
    • Zájem o podium, ozvučení, osvětlení – zajistí Unie rodičů sponzorským darem
      •  K tomu nutné dodat parametry – umístění podia, jeho rozměry, výška, nároky na osvětlení  - dle umístění. Paní ředitelka dodá podkladové parametry pro objednání podia do 7.11.
      • Nutné vyřešit místo – možnost na prostranství za kavárnou? – otevře L. Ježková a paní ředitelka na zasedání Rady školy 19.10. Poté bude dořešeno s městskou částí.
    • Adventní dílny – ve stejný den s rozsvěcením stromu. Návrh času: 11:00 – 15:00. Unie rodičů zajistí jedno stanoviště. Paní ředitelka prověří časové možnosti učitelů a náplň ostatních stanovišť a bude Unii rodičů informovat – do 1.11.
  • Připomínky tříd
    • Kroužky
      • Rozvrh kroužků vyvěšen velmi pozdě, kroužky přidávány postupně – zmatečné, rodiče plánují kroužky dříve. Návrh zveřejňovat kroužky v červnu – dle paní ředitelky nereálné, neví se termíny. Pokusí se dříve na začátku září
    • Rozvrh
      • přidávání hodin v průběhu druhé poloviny září. Ve třetí třídě přidány do rozvrhu dvě hodiny navíc ve třetím týdnu – paní ředitelka prověří, nemělo by se stávat, rozvrh se obtížně sestavoval
      • změny v hodinách TV – mění se hodiny TV, protože se překrývaly. 8. a 9. třída – TV od 7.00, zůstane už tak, děti si vybrali spíše ráno než odpoledne s nutností čekání
      • tělocvična pronajímána v dopoledních hodinách výuky Klubu Švestka, ten má nový vlastní prostor pro cvičení.  V letošním školním roce by již změna nenapomohla vylepšení rozvrhu, v příštím školním roce dojde ke změně a tělocvična v hodinách nutných pro výuku pronajímána nebude.
    • Ekotým – letos bude fungovat jako kroužek pod vedením jedné z maminek z 1.třídy, Mgr. Střelcové
    • Žákovský parlament –  vede pan učitel Havelka, otázkou je fungování v nižších ročnících a také parlamentu jako celku? P. Miterová požádá o dovysvětlení vedení školy, do 1.11.
    • Bezpečnost
      • Dozor u vstupních dveří, pokud děti začínají od druhé vyučovací hodiny – měl by být přítomen
      • Zamykání zadních dveří u staré budovy v odpoledních hodinách
        • Oboje bude prověřeno p. ředitelkou a případně zjednána náprava

 

Zápis ze schůzky Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec:  07.10. 2014

Účastni: p. ředitelka Rosová, p. Mengerová, p. Opatrná, p. Böhm, p. Horáčková, p. Morsteinová, p. Fišerová, p. Nováková, p. Miterová. Jako host p. Zachař ze společnosti Boxed.

                   

Body diskuze:

  • nadále zůstává hodnota příspěvku 300 Kč na nejstaršího žáka z rodiny ve škole. Vybírán bude převodem na účet, k němuž budou rodiče vyzváni emailem, s výjimkou 3.A, kde p. Opatrná již peníze vybrala a převede na účet UR. Email bude navržen UR, zaslán paní ředitelce, která ho rozešle třídním učitelům a ti rodičům.
  • nákup tabletů pro zvýšení efektivity vzdělávání dětí:  p. Zachař představil  nabídku společnosti Boxed: tablet ACER ICONIA s klávesnicí, cena 8449 Kč/ks + dokovací jednotka. V plánu zakoupit 16 ks + zaškolení učitelů. Celková nabídka ve výši cca 135 tis. vč. učitelské jednotky nyní přesahuje možnosti UR. Pan Zachař nabídl cenu ještě přehodnotit, zejména v oblasti učitelské jednotky.  UR ověří zkušenosti s tablety na školách, kde jsou již používány (p. Miterová) a od odborníků (p. Fišerová) – včetně operačního programu. Kontaktována byla i společnost AV media, která nabídku teprve předloží.  Poté bude  po výběru nejvhodnější nabídky připravena prezentace pro všechny rodiče v aule, aby se seznámili s budoucím vybavením školy.
  • Škola kupuje 2 interaktivní tabule, tablety s nimi budou umět komunikovat
  • Školy v přírodě – žádost, aby nebyly poslední týden ve školním roce – některé školy mají již objednány, třída pojede tehdy, pokud se zúčastní třídní učitel. Třídy by neměly jezdit jednotlivě z důvodu nutných personálních kapacit na dozor u dětí a tím zvýšených nákladů.
  • Příměstské tábory – žádost o včasné vypsání termínů, ideálně v pololetí
  • Zvonění – zvonit, či nezvonit v historické budově?  Nutná shoda pedagogů, v současné době o tom diskutují
  • Vstup do modrého pavilonu během výuky – na dveře bude doplněno tel. číslo na školníka pro případ, že se nelze dozvonit
  • Rozvrh 7. tř. – dlouhá odpoledne. P. ředitelka prověří, ale velmi těžko půjde něco změnit. Zřízena studovna s knihovnou, počítači s internetem,  pedagogickým dozorem, který koordinuje p. uč. Nezbedová, budou dokoupeny i společenské hry.
  • Plánované akce školy (termíny se mohou změnit):
    • Haloween – průvod masek
    • Rodinné dýňování – soutěž o nejhezčí dýni, 30., 31. 10. – v porotě i zástupci UR, sponzorsky zajistit ceny
    • Adventní dílny – návrh v neděli 30.11. odpoledne, možnost personální výpomoci z řad UR (p. Morsteinová, Miterová a další), spolu s rozsvěcením vánočního stromu (k němu poptat ozvučení, podium – p. Fišerová)
    • Vánoční besídka  čtvrtek 18.12. před prázdninami
    • Den otevřených dveří 8.1.
    • Zápis 15. – 16.1.
    • Třídní schůzky – 19.1.
    • Únor – masopustní dílny ve školní družině
    • Březen – Den učitelů – prezentace osobností na slivenecké škole (výstava prací učitelů, koncert učitelů…)
    • Den země – výstava v holyňské kapli, projekty
    • Ekotým – restart, mnoho aktivit – zelená škola, která poroste popínavkami
    • Projekt krokusy – za dětské oběti holocaustu – vysazeny krokusy, pozorování růstu
    • Květen - projekt Edison – týden se zahraničními studenty – bude  letos
      • Výjezd do zahraničí – tentokrát Německo
      • Běh pro Afriku, multikulturní projekty
    • Červen – obhajoby absolventských prací, absolventský ples
  • Návrh p. ředitelky – z finančních příspěvků UR lze pořídit případně i jiné věci. Škola potřebuje i další vybavení, žádoucí je oslovit sponzory.
    • Co škola potřebuje nejvíce:
  • Z oblasti ICT:
    • 2x interaktivní tabule pro třídy v pavilónech, tj. 4. – 9. třída (ve starobylé budově jsou 3 tabule již instalovány)
    • počítače stolní příp. notebooky (na většině stávajících je Windows XP, jehož podpora byla ukončena)
    • multifunkční zařízení – skener, kopírku a tiskárnu
    • PC programy
    • mobilní počítačová učebna – 20 ks tabletů speciálně  upravených pro výuku
  • Z ostatních oblastí:
    • dřevěný altán nebo týpí (tee – pee) na zahradu 

 

 

 

 

Zápis ze schůzky Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec  04.06.2014

Účastni: p. ředitelka Rosová, p. Böhm, p. Horáčková, p. Mitnerová, p. Morsteinová,

 p. Nováková.

                        

Body diskuze:

- vyúčtování UR, za školní rok 2013/2014 neproběhly žádné výdaje, aktuální stav účtu a veškeré transakce veřejně k nahlédnutí na transparentním účtu UR  u Fio bank.

Nadále zůstává hodnota příspěvku 300 Kč na nejstaršího žáka z rodiny ve škole.

 

- finance by mohly být použity na zpestření výuky a zvýšení efektivity vzdělávání dětí na

  nákup tabletů s výukovým programem, souhlas rodičů, návrh prezentace dodavatele.

- za školní rok 2013/2014 získán grant v hodnotě 3000Kč od MČ Slivenec na Masopustní dílny, které proběhly ve spolupráci s družinou. 

- zápach kanalizace v MŠ, návrh případné bezplatné kontroly od p. Böhma

-potřeba zvýšit kapacitu družiny, nejsou potřebné prostory, diskuze o potřebnosti školního klubu pro nedružinové děti, denně 12-14h

- oprava lanového centra reklamace firma již opravuje

-nabídka od firmy T.Mobile na pronájem půdního prostoru v historické budově asi 4x4 m, bude dodáno vyjádření nezávislého odborníka ke zdravotní nezávadnosti.

- odliv učitelů, vysvětlení aktuálního stavu

-výsledky testování stonožka jsou velice úspěšné, info bude na webu školy   

- diskuze o nedostatečném využití disponibilních hodin pro ČJ a M na 1.stupni, porovnání s ostatními školami nelze bez zohlednění dalších aspektů – tj. počtu žáků ve třídě, použití interaktivních pomůcek aj. Nutno zohlednit celkový koncept vzdělávání, tj. i ostatní předměty a jejich přínos dětem.                     

- výuka AJ, návrh současného působení rodilého mluvčího, který by byl v hodině s učitelem, hrazeno rodiči

- 18/6 rozloučení s 9.tř, ples s programem

- vši v ZŠ i MŠ

- zahrada, rekonstrukce,  vize: altánek, pódium, louka, ekologický pás

- dvůr, potřeba opravy

- nabídka volnočasových kroužků na další školní rok by měla být zachována a vyvěšena včas na webu školy, doplněná o nové pohybové aktivity, diskuze: atletika, jóga, sportovní kroužek, taneční kroužek pro žáky/žákyně druhého stupně.

 - školní jídelna, pozdě vyvěšené jídelníčky, nemožnost výběru na pondělí, náprava bude

 -změna funkce vedoucí pozice UR za pí.Morsteinovou nastoupí pí.Miterová, jednohlasně schváleno

 

 

Zápis ze schůzky Unie rodičů  4.9.2013

 

Přítomni: p. ředitelka Rosová, p. Junová, p. Nováková, p. Mengerová, p. Morávková,

p. Opatrná, p. Morsteinová

Omluveni: p. Horáčková, p. Pinkas

Nepřítomni: zástupce 2.B

 

 

Stručné shrnutí:

 

- seznam kroužků pro děti vyvěšen na webu školy

 

- v nabídce je málo pohybových kroužků, pokud někdo znáte lektora, který by byl schopen a ochoten vést jakýkoliv sportovní kroužek, ozvěte se prosím na e-mail paní ředitelky Rosové

 

- příspěvek 300 Kč/ rok/ žák -  do fondu Unie rodičů (dříve SRPŠ - hradí se pouze pro nejstarší dítě, které rodič má ve škole). V tuto chvíli se " šetří" na nákup tabletů, které budou využívány napříč ročníky při výuce, odhadem potřeba 20 ks po cca 4000 Kč

 

- příspěvky budou zástupci či pokladníky tříd zasílány přímo na transparentní účet Unie rodičů:

Fio banka 2300212565/2010 spolu s popisem za jakou třídu jsou příspěvky odeslány

 

- vánoční dílny – Unie nabízí opět příspěvek na nákup materiálu na vánoční dílničky

 

- možnost nabídnutí nového nepovinného předmětu do výuky – náboženství, možná až příští rok

 

- zrušit příspěvek 50 Kč/ dítě na školu v přírodě z fondu Unie rodičů – neefektivní vynaložení prostředků 

 

- škola nemá výukové programy - až bude sběr papíru, prostředky se využíjí na nákup programů

 

- výrazný nesouhlas rozvrhu třídy  2.A., která má navrhnuto 4 dny v týdnu začátek vyučování od 9 hod. Nová nabídka - každý ročník z prvního stupně bude mít 1x týdně vyučování od 9 hod, i nepřihlášené děti do družiny, budou moci ráno být ten den od 8-9 hod v družině

 

- školská rada – končí tříleté volební období, očekávají se nové volby

 

- škola funguje, ale nerozvíjí se, nejsou finanční prostředky

 

 

Zápis ze schůzky Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec ze dne 20.5.2013 

 

Přítomni:
Paní ředitelka R. Lisnerová
9.tř  p.Turečková
8.tř  p. Pinkas
7.tř  p. Morávková
6.tř  p. Mengerová
5.tř  p. Nováková
4. tř p. Opatrná
3.tř  p. Mengerová
2.A  p. Horáčková
1.A  p. Opatrná
Zápis : H. Morsteinová
 
Nepřítomni zástupci tříd:.
2.B., 1.B.
 
Body jednání:
1)  Mateřská školka
Celkem přijato 85 dětí. Budou otevřeny 4 třídy.
Plánovaná netradiční zahrada v přírodním stylu. Projekt bude zaslán všem rodičům dětí z MŠ. Bohužel nejsou finance, potřeba zapojit rodiče.
 
Žádost o Grant od Nadace proměny není možno do 24.5 podat.
Grant Magistrátu , odbor životního prostředí bude na podzim cca 15.10.2013
 
2) Plánované akce:
Noc kostelů, Výstava Cyrila a Metoděje, ŠVP, Národní srovnávací zkouška, Obhajoby seminárních prací, loučení s 9.tř
 
Plánovány certifikáty z AJ ( Evropské jazykové portfolio, Ing. Vrátníková s p. uč. Hasíkovou, rodiče si hradí zkoušky sami).
 
3) Unie rodičů
Proběhlé akce : schodiáda, pokusovaní, masopustní dílny.
 
Plán na sportovní den 31.5., kontaktovat p. uč. Hrubého s příspěvkem 7000Kč z grantu.
 
Schváleny příspěvky na švp od Unie rodičů, 168 x 50Kč na žáka =  8400 předat p. uč. Sakmarové.
Změna stanov podle nového zákona, který vejde v platnost 1.1.2014.
 
 
 
Zůstatek na účtu UR 63 540,92 Kč  ponechat na příští školní rok.
Návrhy možného použití financí:
- ekologické barvy na natření altánku dětmi ( podzim)
- bude 51 prvňáčků, možný příspěvek na balíček 50Kč
- deratizace družiny (vši)
- opravit plot na obecním hřišti, oprava lanovky ( spíše záležitost místního úřadu)
- na vybavení MŠ  
 
 Poděkování paní ředitelce za aktivitu a úsilí, věnované naší ZŠ.

 

Zápis ze schůzky Unie rodičů a přátel školy při ZŠ a MŠ Praha 5 Slivenec 11.9.2012

 

Přítomni:R. Lisnerová, R. Sakmarová, M. Horáčková, L. Červenková, M. Zemanová, O. Nováková, I. Morávková, P. Opatrná, M. Mengerová, H. Morsteinová

Omluveni: p. Turečková, p. Pinkas

Změna: p. Ptáčková a p. Stehlíková oznámeno ukončení činnosti v UR

Nebyl účasten zástupce tříd: 8.tř, 1.B p. Jana Krátká  

 

Body jednání:

1) Hospodaření UR

Předloženo aktuální vyúčtování UR, stav účtu 41099,96 Kč, z toho 1000Kč obdrženo během prázdnin dar na studnu p. Viktor Šolc a p. Princová, převede se jako dar na školu a dále 4777Kč uložila na účet dočasně družina, peníze byly vybrány na konci školního roku na adopci zvířete v ZOO, bude použito družinou.

Disponabilní zůstatek 35 322,96 Kč. Zůstane na účtu pro počítačový projekt viz níže a hudební pomůcky.

Odsouhlasen příspěvek  29 x 50Kč na žáka na ŠVP pro 3. třídu

 

2) Vánoční dílny

Příprava vánočních dílniček 1.12.  Kdo by mohl z rodičů pomoci a vést dílnu, či poskytnout materiál na dílničky, nasměrovat dobrovolníka p. R. Sakmarové.

 

3) Studna

Před historickou budovou byla studna na radu studnaře zasypána a bude obnovena jiná studna na místě za historickou budovou. Za 14 dní započnou stavební práce. Tato studna je vyskružena, bude fungovat díky elektrickému čerpadlu ( financováno dary na studnu + grant ČEPS).

 

4) V jednání pilotní počítačový projekt pro 2. Stupeň

Potřeba zasíťovat školu Wi-Fi  pro práci dětí s PC. Projekt určen pro 7.tř

 

5) Info o MŠ

Zápis do MŠ proběhne 22.4. MŠ by měla být otevřena v září 2013. Nutná úspora 10 mil.

 

6) plány

14.9. 17-19 h setkání rodičů, dětí  a zaměstnanců školy – opékání buřtů

Potřeba sehnat dobrovolníky na vánoční dílny.

Zkontaktovat p.Dosedělovou pro dobrovolníky na školní klub.

Oslovit sponzory - vítaná možnost podílet se na vybavení nové MŠ.

 

Zápis z jednání rady rodičů - Unie rodičů o. s.   ze dne 14. 05. 2012

Zápis č. 2 pro školní rok 2011/2012

Přítomni: Petra Opatrná, M. Horáčková, Lucie Červenková, Hana Morsteinová, Marcela Ptáčková, Olga Nováková, Šárka Nejedlá, Roman Pinkas, Jana Turečková, Romana Lisnerová, Alexandros Charalambidis

Omluveni: 0

Zápis provedla : Hana Morsteinová

 

Seznam členů Rady rodičů s e-mailovými adresami:

MŠ – Petra Opatrná - email  ms.slivenec@seznam.cz

1. A - M. Horáčková - e-mail: radekamartinahorackovi@seznam.cz

1. B - Lucie Červenková - e-mail: xcervenkova@gmail.com

2. A – Martina Mengerová  - e-mail martinamengerova@seznam.cz

2. B - Hana Morsteinová - e-mail: hana.morstein@seznam.cz

3. - Marcela Ptáčková - e-mail: ptackova.marcela@seznam.cz

4. - Olga Nováková - e-mail: janolga@tiscali.cz

5. - Šárka Nejedlá - e-mail: sarka.nejedla@tiscali.cz

6. - Jitka Stehlíková - e-mail: jitkastehlikova@seznam.cz

7. - Roman Pinkas - e-mail: rvp.elektrotest@seznam.cz

8. - Jana Turečková - e-mail: turecekjana@seznam.cz

9. – nezúčastnil se nikdo

 

Program  :

1) sběr papíru – investice ze zisku  ( koza a pumpa)

2) žákovský parlament

3) Seznam potřebných věcí pro ZŠ a MŠ

4) co hradit z prostředků Unie rodičů

5) studna

6) jídelna

7) Info o činnosti Unie rodičů

1- Sběr papíru

Rodiče si přejí předem vědět,  jak budou použity prostředky, získané za sběr.

Návrh pořádat sběr na předem známé téma.

Letošní výnos ze sběru papíru byl po diskuzi odsouhlasen a  použit na podporu projektu Člověk v tísni, nákup kozy a vodní pumpy do vesnice v Africe v hodnotě 5 400 Kč.  

 

2 – Žákovský parlament

Děti by měly chodit na parlament připravené, s náměty od spolužáků a následně informovat o průběhu parlamentu a jeho závěrech.

 

3 – Seznam potřebných věcí pro ZŠ a MŠ

Škola připraví seznam potřebných věcí.  Seznam umístit na web školy. (Úvaha, zda je vhodné seznam vyvěsit na web, nebo spíše vyvěsit ve škole a rodičům zaslat elektronicky přes Radu rodičů, zástupcům jednotlivých tříd.)

Před třídními schůzkami k dispozici seznam, na co rodiče mohou přispět. Třídní učitelé by předali rodičům.

Sbírka rodičů na knihy do školní knihovny – buď  finanční sbírka, nebo  seznam konkrétních knih.

 

4 – Co hradit z prostředků Unie rodičů?

Preferováno použít peníze na vyšší výdaje pro školu jako celek.

 

5 - Studna

Před historickou budovou se propadla země a objevila se studna. Oprava vyčíslena na hodnotu mezi 20 – 30 tisíc korun. Unie rodičů odhlasovala příspěvek ve výši 50% z navrhované částky, maximálně do výše 15 000 Kč. Bude oslovena veřejnost s žádostí o příspěvek na opravu studny ( Mramor) a také bude jednáno o finančním příspěvku se zřizovatelem školy.

 

6 - Jídelna

Přidat jídelní lístek na nástěnku u šatny. Druhý jídelní lístek posunout k terminálu.

Rodičům zaslat vyúčtování stravného – na konci školního roku. Lze info rodičům, zda mají předplacené stravování?  ( 18.5. oslovena paní Garbaczewská)

Děti nedostávají oběd, který měly navolený. Platí pro volbu přes internet i při použití čipu přímo v jídelně. Doplnit celkovou cenu obědu na webové stránky jídelny (je zde uvedeno pouze zvýšení ceny o 2,- Kč).

 

7- Info o činnosti Unie rodičů

Unie rodičů dosud pořádala 5 akcí pro veřejnost. Letos ještě plánována Schodiáda,  Den bezpečnosti. Příměstský turistický tábor – vše podrobnosti na www.unierodicu.webnode.cz

Prosba o náměty na akce. Prosba o možnost pomoci na Dni bezpečnosti.

Plánováno otevření školního klubu na příští školní rok, zkusí se podat žádost o grant.

Podány 2 žádosti o dotaci na Den bezpečnosti a Ekovýchovu. Získáno 5 000 Kč na Den bezpečnosti.

 

Zápis z jednání rady rodičů - Unie rodičů o.s.  konané dne 3. 10. 2011

Zápis č.1 pro školní rok 2011/2012

Přítomni: Petra Opatrná, M. Horáčková, Lucie Červenková, Pavlína Bukáčková, Hana Morsteinová, Marcela Ptáčková, Olga Nováková, Šárka Nejedlá, Jana Plamínková, Roman Pinkas, Jana Turečková, Eva Knapová, Renáta Sakmarová, Lenka Prixová, Romana Lisnerová

Omluveni: Jitka Stehlíková

Zápis provedla : Romana Lisnerová

 

Seznam členů Rady rodičů s e-mailovými adresami:

MŠ – Petra Opatrná - email petra.opatrna@seznam.cz

1. A - M. Horáčková - e-mail: radekamartinahorackovi@seznam.cz

1. B - Lucie Červenková - e-mail: xcervenkova@gmail.com

2. A - Pavlína Bukáčková - e-mail pavlina.bukackova@email.cz

2. B - Hana Morsteinová - e-mail: hana.morstein@seznam.cz

3. - Marcela Ptáčková - e-mail: ptackova.marcela@seznam.cz

4. - Olga Nováková - e-mail: janolga@tiscali.cz

5. - Šárka Nejedlá - e-mail: sarka.nejedla@tiscali.cz

6. - Jitka Stehlíková - e-mail: jitkastehlikova@seznam.cz

7. - Roman Pinkas - e-mail: rvp.elektrotest@seznam.cz

8. - Jana Turečková - e-mail: turecekjana@seznam.cz

9. - Eva Knapová - tel. e-mail: eva.knapova@volny.cz

 

Program:

  1. Způsob řešení výstupů z minulého jednání Rady rodičů
  2. Volby předsedy Unie rodičů (pokladníka)
  3. Informace o možnostech občanského sdružení
  4. Výsledky pilotního testování žáků ZŠ
  5. Informace o projektu Rodiče vítáni
  6. Stavba MŠ
  7. Diskuse k tématům z jednotlivých tříd (třídní důvěrníci)
  8. Různé
  9. Závěr

 

  1. Poslední schůzka Unie rodičů se konala 16. 5. 2011. Ředitelka školy seznámila účastníky se závěry této schůzky a se způsobem řešení navržených témat.
    1. Závěry:
      1. zakoupit nový koberec do MŠ: do MŠ byl zakoupen nový koberec s písmeny abecedy;
      2. prodloužit „adaptační kurz“ pro předškoláky (jedenkrát týdně březen – květen): bude řešeno před zápisem do 1. ročníků (leden 2012);
      3. vyvěsit seznam nabízených kroužků na web školy v době přípravného týdne: bylo vyvěšeno;
      4. obohatit jídelníček o další teplé jídlo: od září 2011 mají strávníci možnost výběru ze tří jídel – dvě jídla jsou vždy teplá;
      5. zajistit fungování odhlašování a přihlašování obědů elektronickou formou po 14. hodině i v době víkendu: nefunguje, škola se spojí s externím dodavatelem.
  2. Proběhly volby předsedy Unie rodičů – zvolena byla p. Morsteinová Hana, Ke štěpcům 276, 15400 Praha 5, 15400 rč. 755903/0633 která bude současně hospodařit s finančními prostředky. Předchozí materiály budou předány paní Szilvásiovou – obě kolegyně se spolu spojí.
  3. Unie rodičů při ZŠ Praha – Slivenec je občanské sdružení, které má možnost podávat žádosti o granty. V této oblasti byla domluvena spolupráce se školou. Navržené aktivity: společné sportovní akce (žáci, rodiče, pedagogové); pomoc při zajištění „zahradní slavnosti“ na konci školního roku; pomoc při vybavení knihovny, jídelny apod.
  4. Účastníci byli seznámeni se zapojením školy do pilotního ověřování testů pro 5. a 9. ročníky. Cílem ověřování je pomoci zjistit, zda testové úlohy nastavené odborníky odpovídají úrovni 5. a 9. ročníku základního vzdělávání a poskytnou tak zpětnou vazbu. Pro vedení školy byla zpracována zpráva z testů, z níž je patrné, že testovaní žáci přesahují republikový průměr v matematice a biologii, dále pak v některých položkách českého jazyka a člověk a jeho svět. V dalších vyučovacích předmětech nedosahují celopražského průměru, avšak není možné zjistit, zda tento průměr tvoří dvě tři školy, či více škol. Není tedy možné výsledky zobecňovat a už vůbec ne srovnávat – k tomu rozhodně testování nesloužilo a ani sloužit nebude.

Našim žákům činily potíže některé úlohy z oblasti cizího jazyka – což bylo patrné i z republikového průměru, který byl slabý – z těchto výsledků je patrné, že testy jsou nastaveny příliš vysoko a nezahrnují konverzaci, která je nedílnou součástí hodnocení v cizím jazyce.

  1. Škola se zapojila do projektu „Rodiče vítáni“, vymezila si kritéria, kterými hodlá podporovat spolupráci a komunikaci s rodiči žáků – kritéria jsou vyvěšená v hlavní budově školy.
  2. Dále byly předány informace o jistém zpoždění stavby mateřské školy, které je způsobeno archeologickými pracemi.
  3. Třídní důvěrníci měli některé podněty k řešení:
    1. přezouvání dětí ve školní jídelně – bylo domluveno, že si žáci z 1. - 4. ročníku budou nosit přezůvky domů (v případě, že se jim nepodaří dozvonit na družinu a uložit si přezůvky v šatně ve staré budově) a že bude dohlédnuto na skutečnost, aby se všichni strávníci přezouvali – toto je zároveň i stanovisko pedagogické rady (projednáno dne 10. 10. 2011);
    2. připomínka k vyvěšení ceny zájmových kroužků již v době přípravného týdne – bylo navrženo pokračovat v již zaběhlých praktikách a předávat žákům informace o výši finanční částky, variabilním symbolu a termínu splatnosti až na první hodině daného kroužku; na webových stránkách školy bude včas vyvěšena informace, kolik dětí dochází do kroužku, zda je ještě možnost přihlášení dítěte do kroužku či je již kroužek obsazený a také informace o termínu zahájení provozu kroužku;
    3. zajistit možnost objednávání obědů v průběhu víkendu – budeme komunikovat s externím dodavatelem;
    4. zjistit informaci, zda bude probíhat výuka cizího jazyka rodilým mluvčím – třídní učitelé zjišťují zájem ze strany rodičů;
    5. zajistit více ovoce pro strávníky – bude projednáno s vedoucí školní jídelny – dle možností bude zajištěno;
    6. možnost využívání podnosů při stravování – po dohodě s vedoucí kuchařkou a týmem školní jídelny nebylo doporučeno používat podnosy, a to z nedostatku místa u jednotlivých stolů (ke stolu se bez podnosů vejdou čtyři děti, s podnosy pouze dvě děti), problémy by mohly nastat zejména v době, kdy se sejde v jídelně více strávníků najednou.
  4. Další body, které byly diskutovány:
    1. byla podána informace o stavbě doskočiště
    2. otázka ZUŠ – prezentace (či spíše „neprezentace“) dětí ze Slivence
    3. peněžní zůstatky obědů – starost každého rodiče
    4. apelace na rodiče při domácí výuce – lepších výsledků nelze dosáhnout pouze učením ve škole, ale je nutná domácí příprava
    5. špatná dostupnost do školy během dne – nebude se řešit, pouze se vyvěsí hlavní tabule, která bude informovat, kde je hlavní vchod do školy a ten bude nutné využít při pozdním příchodu
    6. bylo navrženo zřízení bankovního účtu pro OS Unie rodičů Fio transparentní účet